תמלול הכתבה: הפגנה נגד ענישה קולקטיבית במזרח ירושלים

מפגינות/ים: גזענים בשלטון, אין שלום אין בטחון!
גזענים בשלטון, אין שלום אין בטחון!
ניר ברקת, ראש העיר, את אל קודס אתה מבעיר!
ניר ברקת, ראש העיר, את אל קודס אתה מבעיר!

ארז וגנר: ההפגנה כאן היום בעצם היא כתגובה למדיניות של ניר ברקת של אלימות ברוטאלית קולקטיבית נגד פלסטינים בירושלים המזרחית, מדיניות שפשוט לא משרתת את הבטחון של העיר. היתה שם סיטואציה די פשוטה כשאנחנו היינו של ילדים שפשוט זורקים קצת אבנים, ילדים אני מדבר על 12 ואפילו פחות, ומנגד רימונים וגז מדמיע וכדורי גומי. כרגע אני שומע מהפעילים שלנו שהמחנה נותק מחשמל ופשוט הציפו אותו בגז מדמיע. מעיין פעולת תגמול על זה שבבוקר היה פיגוע. עכשיו לא מדובר בזה שהולכים וחוקרים את המשפחה של הבן אדם שביצע את הדריסה אלא פשוט יש שם בין 60 ל-80 אלף אנשים, בוא נציף אותם בגז מדמיע כי הם פלסטינים והם כולם אשמים.

מפגינות/ים: ברקת, ברקת, ראש העירייה, הבטחת פה פיתוח, פיתחת רק שנאה.

ליהי יפה: בימים האחרונים במזרח ירושלים ניתנים קנסות לתושבים על דברים מופרכים שבחיים לא היו קורים פה. לא פה ולא ברחובות מסביבנו. ניתנים קנסות על השלכת גרעינים על הרצפה, החליטו לתת קנסות חניה ברחובות שלא ניתנו בהם בעבר. בתי הספר לא יכולים להכיל את כל התלמידים שנמצאים שמה, הילדים צריכים ללמוד בשני מחזורים, בבוקר ובערב.
כשאנחנו מסתכלים על מזרח ירושלים אנחנו מדברים היום על 77% מהתושבים שחיים מתחת לקו העוני, מדובר במצב שיש מחסור של 10,000 דירות לפלסטינים שהעירייה מסרבת לבנות אותו ולכן התושבים עוזבים את העיר והולכים למחנה הפליטים שועפט ול??? שזה שכונות שמעבר לחומה שבהן אין שום תשתית, אין סניטציה, אין שום פיקוח של העירייה, אבל העירייה גם לא מפקחת על הבנייה אז יש שם בניינים מאוד מאוד גבוהים ואנשים פשוט נאנסים להגיע לשם, לחיות בתוך בתים שהם בעצם מלכודות מוות.

ארז וגנר: אנחנו צריכים להילחם גם בשביל שיהיה פה סוף סוף שלום, וגם בשביל לעצור את המדיניות המטורפת הזאת.

מפגינות/ים: לא קנסות לא הריסות, רוצים לחיות בעיר הזאת! לא קנסות לא הריסות, רוצים לחיות בעיר הזאת!

סוף תמלול הכתבה: הפגנה נגד ענישה קולקטיבית במזרח ירושלים
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס