תמלול הכתבה: לוד – הפגנת סולידריות עם עזה

רוואן שרת: אנחנו פשוט רוצים להפסיק את המצור על עזה ואנחנו עם כל הילדים שמתו בעזה ועם כל השהידים. אז אנחנו רוצים להפסיק עכשיו את כל מה שקורה בעזה, את המצור, את כל המלחמה שעושה מדינת ישראל שם, אנחנו רוצים להפסיק את זה עכשיו ומיידי ואנחנו רוצים שכול העולם יהיה אתנו עם זה.
מוחמד אבו שריקי: אין ספק שהעיר לוד היא עיר מעורבת ועיר שגרים בה 30 אלף תושבים במגזר הערבי-פלסטיני, ומה שמתרחש בעזה חייב לקומם את כל העולם לא רק בלוד, אלא בכל העולם על מנת לעצור את ההרג של ילדים והנשים וקשישים שהם חפים מפשע.
עאבד אבו שחאדה: החברה הערבית-פלסטינית בתוך מדינת ישראל לוקחת עמדה ברורה עם העם הערבי-פלסטיני גם בגדה וגם בעזה, וזה מתקיים בכל מקום, זה שהחברה הישראלית לא מסכימה לראות את זה, זה לא אומר שזה לא קיים.
פידא שחאדח: יש פה בנות שאימהות שלהן בעזה שהן מחכות לשמוע שהאימהות שלהן ימותו עוד מעט. אמא שלי ילידת עזה וכל האחים שלה בעזה, יש לי דודים ובני דודים, דודה שלי אחת הרסו לה את הבית היא עברה לדוד שלי, הם גרים בשייח' רדואן.
מוחטאר יתים: מעל 1,700 הרוגים זה משהו שלא נתפס, לא נכנס לראש. אנשים פה זה בני משפחותיהם שנהרגים שם, לכל אחד מאתנו פה אם תשאל אותו יגיד לך שיש לו קרובי משפחה בעזה.
עאבד אבו שחאדה: זה העם שלנו, זה המשפחה, זה אותה משפחה, זה אחים שלנו ואחיות שלנו. זה יותר מהזדהות הפגיעה בהם הפגיעה בהם זו פגיעה בנו.
טובה אבן חן: אני חושבת שזה גרוע מאוד, לא שהם מפגינים נגד הרג ילדים, אלא שהם לא מפגינים נגד החמאס אני חושבת שזה הקול שהיה צריך להישמע. אי אפשר רק לבכות על הרג ילדים, מה הם רוצים שהטילים יעופו עלינו עוד?
פידא שחאדח: אנחנו שומעים על מלא פיטורים בגלל התבטאויות שלנו, בגלל חופש הביטוי, זה אחד הדברים. וכן, אני אישית בלוד לא מוגנת בכלל. הימין, ראית, היינו צריכים להגיע היום לבית משפט כדי לצאת להפגנה. ראש העיר שלנו תומך בימין, לפני שבועיים הייתה פה הפגנה ראש העיר עמד בצד השני עם הימין, נגד ההפגנה שלנו והוא זלזל ברגשות של האנשים.
יהודה בן עטר: יש להם זכות מוקנת על פי חוק להביע את מחאתם וחלק מתפקידנו לאפשר להם את זה.
מפגינה: שיעשו שלום ויתנו להם מה שהם רוצים. שיתנו להם לחיות, לצאת. שמו אותם במסגרת לא לצאת, כמו חיות, גן חיות לשים אותם במסגרת וזהו.

סוף תמלול הכתבה: לוד – הפגנת סולידריות עם עזה
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס