תמלול הכתבה: מצעד האקלים 2014

מפגינים: ישראל דורשת אנרגיה מתחדשת!

תאיה גוברין-סגל: באנו לכאן היום להראות למקבלי ההחלטות בארץ ובעולם, אנחנו נחנקים וחונקים את כדור הארץ בגזי החממה שאנחנו פולטים, עלינו לפעול עכשיו.

אריק רינג: כל המחקרים החדשים מראים, שאם אנחנו נעבור לשימוש באנרגיות מתחדשות, לאורך זמן זה גם כלכלי יותר, גם אנחנו מייצרים מקומות עבודה ואנחנו משפרים את הבריאות.

עומרי בלוך: אנו דורשים מהפוליטיקאים שלנו להציב יעד של 100% אנרגיה ירוקה. כיום זה עוד יעד שלא ברור לגמרי עוד איך יוכלו להשיג אותו, ברור שהטכנולוגיה רצה קדימה וזה יעד שיהיה אפשרי. אנחנו לא דורשים עכשיו שיציגו את התכנית האופרטיבית השלמה כי עדיין אין כזו, אנחנו דורשים שיתחייבו ליעד, שיתחייבו בעצם שזה המקום שאנחנו שואפים אליו, כי זה באמת המקום שאנחנו חייבים לשאוף אליו.

דב חנין: יש דמות חברתית גם לפוגעים במשבר האקלים, כי כל מה שקורה עכשיו, קורה מכיוון שיש מי שמרוויח מייצור ומשיווק של נפט, מייצור ומשיווק של מכוניות פרטיות, מתרבות ה"השתמש וזרוק". יש מי שמרוויח. אנחנו כבר היום נמצאים שקשה יהיה להתמודד עם הנזקים שייצרנו לאטמוספרה בשנים האחרונות, אבל ככול שנרחיב את הנזקים האלו ונעמיק אותם, אנחנו נקשה עלינו עוד יותר את ההתמודדות איתם.

דב חנין: ישראל היא חלק קטן מהבעיה, אבל היא יכולה להיות חלק משמעות מהפתרון וכדי שנהיה חלק משמעותי מהפתרון, אנחנו צריכים לעבור בצורה דרמטית לאנרגיה מתחדשת. זה אבסורדי שבמדינה כל כך שטופת שמש, אנחנו כל כך ממעטים להשתמש באנרגיית שמש.

מיכל שוקרון: יש קמפיינים שאנחנו עושים במגמה ירוקה בשביל לעצור את הבעיה ויש קמפיינים שאנחנו עושים בשביל לקדם את הפתרון. קמפיינים למשל, הרבה קמפיינים לאורך חמש שנים של קידום תחבורה ציבורית, יש לנו קמפיינים של לעשות יותר שבילי אופניים ולפתח תחבורת אופניים וקמפיינים של אנרגיות מתחדשות.

קריינות: מצעד האקלים התרחש במקביל גם בניו-יורק, פריז, לונדון, דלהי ובמקומות נוספים בעולם, בהם לקחו חלק מאות אלפי אנשים, שדרשו אנרגיה נקייה וצדק סביבתי.

סוף תמלול הכתבה: מצעד האקלים 2014
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס