דעה על סדר היום |

הצעד האמיץ של אורלי לוי אבקסיס

חברה נכתב על ידי

"אני מתחייבת שאמשיך בעשייה החברתית ולמען אלו הזקוקים לסיוע, עשייה אותה הובלתי בשנים האחרונות בכנסת ומחוצה לה. אשאר נאמנה לציבור שלאורך כל הדרך תמך בי, ואני מבטיחה שאמשיך לפעול ולעשות ככל שביכולתי ובאמצעות כל הכלים שיהיו בידיי בדיוק כפי שפעלתי עד היום." במילים אלו חתמה חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס את הפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה בו הודיעה על פרישתה מ"ישראל ביתנו". פרישה המסמלת בעיניי את העובדה שהממשלה הנוכחית מובילה אותנו לתהומות חדשים בנושאים חברתיים.

אף פעם לא היה לי ברור איך הסכימה אורלי לוי אבקסיס לשמש עלה התאנה של ליברמן ולשבת במפלגה הזו. כלומר אני מכירה את הרקע המשפחתי ממנו צמחה, ואת השיוך לצד הימני של המפה הפוליטית, אבל זה מעולם לא התיישב בעיניי עם פעילותה הפרלמנטרית. ולפי מה שעולה מהודעתה, גם לליברמן עצמו עשייתה הפרלמנטרית בנושאים החברתיים לא נראתה מספיק חשובה. האיש שאמר רק אתמול כי ניפץ את תקרת הזכוכית של הציבור הרוסי, דואג כי התקרה תשאר נמוכה לשאר הציבור הזה (שחלק גדול ממנו הם מצביעיו) ובוחר שלא לקדם נושאים החשובים לו.

דיור, עוני והעסקה ישירה | פאנל בחירות 2015 (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

טעימה מתוך פאנל בחירות, בו ניתנה ההזדמנות לנציגי המפלגות להציג את תכניותיהם ליציאה ממעגל העוני, שיפור והרחבת הדיור הציבורי וקידום תעסוקה ישירה והוגנת. האירוע התקיים השבוע (25-2-2015), על ידי פורום דיור ציבורי, הפורום למאבק בעוני והקואליציה הארצית להעסקה ישירה. לראיון ברדיו כל השלום על הכתבה
הופק ע"י: | עלה ב: 27/02/2015

הדיור הציבורי- הסיבוב האחרון (לדף הכתבה »)

"יום הדיור" של שדולת הדיור החברתי בכנסת שנערך השבוע, התחיל ברגל שמאל. מיד עם פתיחת דיוני הועדות בבוקר, פעילי הדיור הציבורי התפרצו בישיבת ועדת הפנים והתנגדו לניסיון להעביר את תכניות הותמ"ל- לבניית עשרות מתחמי מגורים ברי השגה באזורים מועדפים לדיור- ללא הקצאה לדיור הציבורי. מטרת הספין של ח"כ רגב מלפני מספר שבועות, כאילו הצליחה להעביר מעל מיליארד שקלים לטובת הדיור הציבורי, נחשפת כעת- להסיט את תשומת הלב מכוונת האוצר להוציא את הדיור הציבורי מתכניות המתחמים המועדפים לדיור ולמנוע בכך בניית אלפי דירות חדשות, שכל כך חיונית לדיור הציבורי הגוסס. ח"כ אורלי לוי אבקסיס, יו"ר משותפת של שדולת הדיור החברתי חשפה כי פקידים גבוהים סרבו לשלב הקצאה של 5%- 10% מתכניות הבניה ברת ההשגה של הותמ"ל לטובת הדיור הציבורי מחשש שזה יוריד את ערך הנכסים. בישיבה הסוערת ביקשה היו"ר ח"כ מירי רגב למנוע את זכות הדיבור מאזרחים משוכני הדיור הציבורי שנכחו בישיבה ואף נעלה את הישיבה פעמיים ולבסוף כאמור, פיזרה את הישיבה. סיקור ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ב- 22.07.2014. לראיון ברדיו כל השלום על כתבה זו.
הופק ע"י: | עלה ב: 23/07/2014

יש בי המון הערכה כלפיה על העמידה על עקרונותיה ועל פעילותה החברתית הענפה, בעיקר כאמור בתחום הדיור. גם חברי כנסת משמאל הביעו תמיכה בפרישתה ואף קראו לה להצטרף למחנה הציוני או למרצ. אולי מפלגות בהן תמצא קרקע בשלה יותר לעשייתה החברתית, אך בוודאי יעמידו אותה בפני דילמות וסתירות, שלא ברור איך תוכל ליישב.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס