דעה על סדר היום |

המועמדת המובילה לאות הקלון

חברה נכתב על ידי

מדי שנה, בתחילת חודש מרץ, לקראת יום האישה הבינלאומי, מקיימת ויצו את טקס "אות הקלון"  לפרסומות הסקסיסטיות ביותר. בשנה שעברה, למקום השני הגיעה פרסומת של חברת המשקפיים קרולינה למקה. פרסומת בה נראית בר רפאלי באוזני שפנפנה וביגוד עור, פרסומת בעלת מוטיבים מעולם החשפנות והפורנוגרפיה. השנה, כך נראה שהחליטו הפרסומאים של קרולינה למקה, הם ינסו לקטוף את המקום הראשון. זה לא יהיה קל, הרי בתחרות על הפרסומת הסקסיסטית ביותר יש מתמודדות רבות ורציניות מאוד על התואר, אבל בעיניי סיכוייהם גבוהים.

אות הקלון 2013 (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הייצוגים הפורנוגרפיים של נשים כבר לא נחשבים לתופעת שוליים בפרסומות, אלא חדרו ללב לבו של המיינסטרים. "אות הקלון" של ויצו הוא פרויקט המתקיים כבר שש שנים וחושף מדי שנה את המפרסמים והפרסומות הסקסיסטיות ביותר. השנה, עשרה קמפיינים התחרו על "אות הקלון", ביניהם: קרולינה למקה, נעלי אלדו, וקמפיין "תשמרי על הכוס שלך". בשבוע שעבר (5/3/2014), באירוע לציון יום האישה הוכרז הקמפיין הסקסיסטי ביותר.
הופק ע"י: | עלה ב: 12/03/2014


לא ראית את הפרסומת? גבר עומד ברכבת תחתית ומדמיין כי האישה שאוחזת בעמוד הרכבת היא בר רפאלי, אשר פוצחת בריקוד על העמוד, אלא שאז הוא מרכיב את משקפיו ומגלה שמדובר במישהי מלאה שלא עונה לסטנדרטים של אידאל היופי שמציגה רפאלי.
החפצה, זלזול, פוגענות כלפי נשים והצגתן כאובייקט מיני. זה לא חדש, העובדה שטקס אות הקלון  ממשיך להתקיים מוכיחה כי הדרך למכור לנו מוצרים היא זולה וסקסיסטית, כזו שאין קשר בין הפרסומת למוצר שהיא מפרסמת. מתי בר רפאלי, כפי שכתבה טליה פלד קינן, תבין שיש פרסומות שצריך להגיד להן לא? בעיקר כאלו שמבזות נשים ופוגעות בהן. (ולא מדובר רק על מותג זה, שהיא מבעליו, כי כבר ראינו ממנה בעבר פרסומות זוכות "אות הקלון" גם לחברת מים מינרליים) ובכלל, האם בקרולינה למקה חושבים שהציבור ייקנה מוצר של מותג שמתייחס לנשים בצורה כזו? כנראה שכן, עובדה כאמור שכבר שנה שניה שזה הקו בו הם נוקטים, אבל מתי אנחנו, כלקוחות, נפסיק לתת להם חותמת כשרות?

  כתבות ווידאו שחבל לפספס