דעה על סדר היום |

לסמן או לא לסמן? זאת השאלה

סביבה נכתב על ידי

לרוב המצרכים שאנו קונים יש כיתוב המסביר את הרכבי המזון, המשקל, הקלוריות וכו'. יש מוצרים המשווקים לפי מה שאין בהם: ללא כולסטרול, ללא קופאין, ללא סוכר. עם השנים, אנחנו הצרכנים רוצים לדעת יותר על המוצרים שאנו רוכשים, כגון: האם הם נוסו על בעלי חיים? מה מידת הכשרות הדתית (בד"צ / מפעל שומר שבת) ובאילו תקנים בינלאומיים הם עומדים.

הסימון על המוצרים מספק לא רק מענה בריאותי, אלא גם אידאולוגי כגון: האם הם עומדים בתקן של "סחר הוגן", או האם יוצרו באזורים שאנו לא רוצים לתמוך בהם כמו התנחלויות, או כן רוצים לתמוך בהם ("כחול לבן") וכו'.

ועדיין, יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים על האוכל שאנחנו אוכלים. ראשית, הסימונים על המוצרים כתובים לא פעם בשפה שאינה נגישה, האותיות קטנטנות, ושנית, לא תמיד מה שכתוב הוא הדבר שמאפשר לנו להגיע למסקנה הנכונה עבורו.

לאחרונה התרחב הדיון גם בעניין המוצרים המהונדסים גנטית, אשר הולכים וחודרים לחיינו, וההשפעה של צריכתם על הבריאות שלנו לא ידועה. באירופה מסמנים כל מוצר, בארה"ב לא. האם המדינה צריכה לסמן? או אולי עדיף ליישר קו עם המדיניות האמריקאית? האם סימון מזון מהונדס גנטית ייצור חרדה מיותרת, שתגרום לצרכנים להימנע מלרכוש מוצרים אלו?

על שאלות אלו ועוד ינסו לענות היום, בשדולה הסביבתית חברתית בכנסת. לשדולה יגיעו מיטב המומחים, נציגי משרד החקלאות ומשרד הבריאות, ארגוני סביבה וחברי כנסת. אנחנו גם נהיה שם וגם המפגינים של גרינפיס.
shdula_white

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס