דעה על סדר היום |

ימין ושמאל רק חול

חברה נכתב על ידי

בעקבות פגיעת הרקטה בצריף משפחת אל-וודג' שהביאה למותו של עודה אל-וודג' בן ה- 32, וכן לפציעה קשה של בתו בת ה- 3 חודשים, אשתו ובנו נחשפו בתקשורת לחוסר המיגון המשווע של הבדואים החיים בנגב, ובעיקר בכפרים הבלתי מוכרים.
אך כבר ביום רביעי, עוד לפני פגיעת הרקטה במשפחת אל וודג', הוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח עתירה דחופה בנושא מיגון הכפרים הבלתי מוכרים בנגב. בעתירה צויין כי לתושבי הכפרים אין תשתית קבועה של מרחבים מוגנים, וגם לא מיגוניות ניידות או אמצעי מיגון זמניים אחרים. כמו שאמר אל"מ שיק בדיון: ״כל המטרה של המיגוניות היא שהגברת עם הסלים שחוזרת מהסופר הביתה לא תיתפס בזמן אזעקה בלי מיגון״. נציגי המדינה עמדו על כך שאמצעי המיגון המומלץ לתושבי הכפרים הבדווים בנגב הוא שכיבה על הקרקע וטענו כי החובה להתקין אמצעי מיגון מוטלת בראש ובראשונה על בעלי הבתים, אך שכחו שהכפרים מועדים להריסות חוזרות ונשנות מצד המדינה, וכל בנייה בהן נחשבת לא חוקית ונהרסת.
והנה לפני יומיים נודע כי קיר בלוקים ששימש את אל-וודג׳ כמחסה מפני הרקטות, נהרס כמובן.
אחרי מותו של אל-וודג’ השיב בג״ץ לעתירה הדחופה וקבע כי לא מצא עילה להתערבות במדיניות המיגון הנוכחית של היישובים, אפילו שבדיון השופט דנציגר השיב לטענת הפרקליטות שננקטו צעדים למגזר הבדואי כי: ״כל הצעדים האלה נופלים תחת שורה אחת – הסברה״.

נראה שאזרחי המדינה הבדואים, שגם מגוייסים לצבא יחזרו לכפרים ללא מיגון, ללא אזעקה וסיכוי רב שגם ללא בתים בכלל- אחרי ההריסה הבאה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס