דעה על סדר היום |

ההיית או חלמתי כחלון

חברה נכתב על ידי

נתחיל במבזק– על פי הסקר האחרון של ערוץ הכנסת גוש השמאל גדל- מרצ מכפילה את כוחה והעבודה מתחזקת ושוב מטפסת בשאיפה אל רף ההתאוששות של- 20. אם נוסיף למגמה זו איחוד רשימה ערבית ואף ניקח בחשבון החלשות החרדים, מדובר בהתחזקות של ממש של הגוש, טורפת קלפים. הכרזתו של משה כחלון על כניסה לזירה הפוליטית נולדה בצירוף נסיבות מחשיד- חוזרות ונשנות מתקפות התביעות כנגד הגברת הראשונה כמו התרבות המתלוננות עם פתיחת חקירת אונס לכאורה; סירת הדייגים הרעועה של המשא ומתן שטה לאור ירח בלילות סגריר, בפנים חתומות אוחזים חברי המשלחות בדופנותיה כשהמים הקוצפים מכים בהן בחוזקה, מייחלים לעגון בנמל הקרוב, הבלתי נראה; יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג מלכד את השורות ומכריז על רימייק למהפכה הצרפתית; שר החוץ ליברמן ובוז'י מחליפים מהלמות הדדיות תוך קריאת "תחזיק אותי או שנלך לבחירות!". פתאום צץ כחלון, שזוף (יא אללה, אפילו במסצ'וסטס הוא תפס צבע!) חזר מחופשת חילופי הסטודנטים באמריקה ההיפר ליברל-קפיטליסטית עם תובנות כלכליות. נער השכונות עם החיוך המבויש והכובש, הנסיך מהרווארד, בליבו בשורה חברתית שצריכה להישמע דווקא עכשיו, בתצריף הנסיבות הנוכחי, ודווקא בערב של מותג בית השקעות ביחצונו המהימן של רני רהב. גם הוא אביר הצדק החברתי. הבוקר, החליט 'לשבור שתיקה' דווקא במוסף הדגל '7 ימים' של גוף התקשורת שמאוד אוהב להמליך מלכים. איך החליפו פרנסי 'ידיעות' את הז'יטונים כל כך מהר מהימור על כניסת המתאגרף לפיד לזירה- לנער השכונות מהרווארד.
שום מילה על הכיבוש, שום מילה על העוני. אה כן, בעצם הוא כן התייחס לעוני כשהתגונן וסיפר כיצד הצליח לגרום לעמותות להימנע מצילומים של התורים לחלוקת המזון של העמותות במוספי ערב החג. רגע, הוא היה שר רווחה או הרגולטור של הרשות השנייה? בכנות מדהימה ואולי מהתרגשות, הוא נתן לעצמו ציון 'שש' כשר רווחה, לשאלה מהקהל. הנה הסיקור שלנו מערב ההשקה של כחלון דור 2:

בערב הזה במקום רווחה קיבלנו מסרים הפורשים אג'נדה כלכלית, ומהבחינה הזו ההשתלמות באונ' היוקרתית השתלמה, אילו היה מתמודד על תפקיד הנגידה. עולם תוכן בורגני שאינו נוטה כלל לכיוון סוציאל-דמוקרטי, אז על מה המהומה המפונטזת של התקשורת בנוגע לבשורה חברתית? עמלות הבנקים, מחירי מטרה בשיווק קרקעות (רה"מ שלף את זה קודם), שוב פעם הסלולר והסיפורים על הזקנה שלא מבינה עברית ובשירות של אורנג' או ספקית אחרת עשו עליה סיבוב, ערבוב, פרסה והוציאו קבלה.
רגע, לאן הגעתי? הרצאה של רואה חשבון? סטנדאפיסט? שרברב מומחה לפתיחת חסמי שוק? יועץ השקעות? רפרנט מטעם משרד מבקר המדינה? אישיות פוליטית היא האפשרות האחרונה. לא יעזרו הבדיחות על כל ביט, לא האפולוגטיקה נוסח ה'סופר-טנקר', לא החיבוק למחאה החברתית. אולי הוא מקסים, סוציאליסט או חברתי- הוא לא. במדד המשמר החברתי הוא לא בדיוק מככב, לבד מהמעייס'ה של הסלולר, נו, עוד פעם סלולר. הרקורד כולל הצבעות נגד הגדלת קצבאות הזקנה, נגד הנחות במע"מ על דירות לזוגות צעירים, נגד כפל בקצבאות זקנה ונכות. במיוחד מרעיש אותי הפער בין החזות הצנועה, הנגישה, החבר'מנית, לפוליטיקאי שמתחת. הוא תקף את משרד האוצר שמרוויח פעמיים על מיסוי המים, בשעה שהוא בעצמו הצביע נגד הפטור ממע"מ על מים וביוב. שוב מספר איך אמר לנתניהו שהמחאה החברתית חשובה וקיבל על כך כתף קרה אבל לא מספר שהצטלם לתשדירי הבחירות של הליכוד ביתנו ואמר שהוא סומך על נתניהו, תוך שהוא בולע הרוק מול המצלמות. צנוע וענו הוא לא, גם בטח לא פראייר. אז כמה מנדטים באמת שווה המפלגה הכחלון-לבן? הסקר הראשוני עם השקת המותג הפוליטי של ערוץ 10 הצביע על 10 מנדטים. הלילה מחירו בבורסת האלקטורט זינק כבר ל- 13 בסקר של ערוץ הכנסת. 'יש עתיד' זה כל כך שנה שעברה, עכשיו זה בוז'י מול כחלון- קרב ראש בראש של שרי רווחה בדימוס, שיעשו נכון אם יסגרו את דיל חייהם, להם ולמדינה. אני לא היחיד שהרעיון חלף בראשו, גם ח"כ ברוורמן רמז בראיון שהנושא נמצא על שולחן יו"ר העבודה. נותר רק להמריצ את כחלון, וזה לא יהיה פשוט.

רעידת אדמה במערכת הפוליטית הבין- גושית. כחלון חוזר. מתוך "ערוץ הכנסת"

רעידת אדמה במערכת הפוליטית הבין- גושית. כחלון חוזר. מתוך "ערוץ הכנסת"

העבודה חוזרת למסלול. מתוך "ערוץ הכנסת".

העבודה חוזרת למסלול. מתוך "ערוץ הכנסת".

מרצ במקדם מכפלה. המפלגות הערביות- להתאחד או להתרסק. מתוך "ערוץ הכנסת".

מרצ במקדם מכפלה. המפלגות הערביות- להתאחד או להתרסק. מתוך "ערוץ הכנסת".

 

  כתבות ווידאו שחבל לפספס