תמלול הכתבה: "כופר נפש" – על מחנות העינויים בסיני

מרון אסטפנוס: הלו?
סמהאר: בבקשה, מרון, אחותי, תזדרזו, תזדרזו. בבקשה, הצילו אותנו הלילה.
קריינות: הסרט "כופר נפש" מתאר את מסעם של מבקשי המקלט מאריתריה לישראל. המסע הוא ארוך ומייגע ורבים בדרך נתפסים על ידי בדואים ונשלחים לסיני למחנות עינויים. במחנות הכלואים עוברים עינויים קשים ורבים לא שורדים. ישנה דרישה של השובים מהכלואים לקיים שיחות טלפון מתמשכות תוך כדי עינוי, כדי לבקש את דמי הכופר אשר עומדים בין 20 ל-40 אלף דולר לאדם.
אלישבע מיליקובסקי: האנשים שעשו את המעשים שאנחנו שמענו עליהם בסרט אף אחד מהם לא נתפס או הועמד לדין, והם עדין שם מחכים להזדמנות שהם יוכלו להמשיך. כל סיפור החטיפה והעינויים בסיני גלגל מחזור של מאות מיליונים של דולרים בכל השנים האלה התופעה משוכפלת למקומות אחרים בעולם, בעיקר עדין מבקשי מקלט אריתאים ומהאזור.
קרן שעיו: כשעשיתי תחקיר לסרט הסתובבתי באזור נווה שאנן בדרום העיר תל אביב. ושמעתי מהברים האריתראים את תכנית הרדיו שלה פשוט בוקעת מתוך הברים ואנשים ישבו והקשיבו לזה. וכששאלתי במה מדובר אמרו לי שזו מרון אסטפנוס ושהיא עושה תכנית והיא מראיינת אנשים מתוך מחנות העינויים וככה יצרתי אתה קשר.
מרון אסטפנוס: אל תדאג, אל תדאג.
קורבן עינויים: אם לא אשלם בתוך חמישה ימים, הם ירצחו אותי. פשוט ירצחו אותי. הם מרביצים לי סתם ככה אני לא מרגיש את כפות הרגליים. למה? למה? מה עשיתי שזה מגיע לי, אלוהים!
קריינות: כיום גם קורבנות העינויים שדווקא כן ניצלים ומגיעים לישראל ממשיכים לחיות בחוסר מודעות עתידית ומה צופן להם הלאה. ישראל לא מספקת להם רשיון עבודה, שירותי בריאות וכמובן האיום המרחף התמידי שחולות מהווה ויכול להגיע בכל רגע.
קרן שעיו: אולי אנשים ידעו קצת מה עבר עליהם במסע בדרך לכאן, מאיפה הם באים, מה עבר עליהם בדרך יהיה להם יותר אמפתיה, לקהילה הזאתי שזה בפני עצמו יכול לעזור להשתלבות שלהם כאן. ברמה הפוליטית בישראל הייתי מאוד רוצה לקדם את הנושא של איזשהו מתן סיוע לקורבנות של מחנות העינויים שהגיעו לישראל.

סוף תמלול הכתבה: "כופר נפש" – על מחנות העינויים בסיני
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס